Returer och reklamationer
Returer och reklamationer
Reklamationsrätt & ångerrätt
Ljudfabriken tillämpar givetvis konsumentköpslagen samt lagen om konsumentskydd vid distansavtal, vilket innebär att du som kund har reklamationsrätt. Vi rekommenderar att du som kund alltid ankomstkontrollerar leveransen för att verifiera att varan är riktig och felfri. Vid reklamation skall du som kund i första hand kontakta oss på telefon 0586-57240 eller via e-post webshop@ljudfabriken.se. Tänk på att ange order-id samt orsaken till reklamationen. Vi eventuell retur av vara skall du som kund alltid ha ett s.k. RN (returnummer) som är giltigt 14 dagar efter utfärdande. RN erhålls av oss vid reklamationstillfället.
Eventuella returförsändelser skall tydligt märkas med detta RN, dock ej så att originalförpackningen skadas. Defekta produkter som skall returneras till Ljudfabriken skall behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas.
Ljudfabriken förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.
Ångerrätt
Om Du skulle ångra Ditt köp av någon anledning, har du alltid en ångertid på 2 veckor från leveransdagen räknat (gäller endast köp på ljudfabriken.se). Observera att retur bör ske i oskadad originalförpackning tillsammans med samtliga tillbehör och bruksanvisningar. Du skickar tillbaka produkten tillsammans med originalkvittot på köpet samt information om hur Du vill ha pengarna återbetalda. Du får dock själv stå för kostnaden för returfrakten. Ljudfabriken förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Saknas bruksanvisning eller fjärrkontroll debiteras 500-750:-. Produkt i skadat eller helt utan emballage tas ej i retur. Vill du som konsument utnyttja din ångerrätt skall du kontakta oss på Ljudfabriken för att erhålla ett returnummer (RN).